Problemen bij Vivabox bijna opgelost...

Stuur naar een vriend

De Inspecteur krijgt de laatste tijd veel mailtjes van bezorgde luisteraars in verband met Vivabox. Het bedrijf dat belevenisbonnen uitgeeft voor een wellness, een ontbijt met bubbels of een citytrip krijgt slechte punten. Een bon verlengen kan tot maanden duren en dat is niet leuk! 

Beterschap op komst! 

De problemen met verlengingen zijn het gevolg van een interne reorganisatie. Vivabox werd een paar maanden geleden opnieuw gelanceerd. De bonnen kregen een nieuwe look, het aanbod van partners is groter en de website is vernieuwd. Helaas heeft de vernieuwing nog last van kinderziektes.

David Heylen van Vivabox: "Klanten die het voorbije half jaar een verlenging aanvroegen, zijn nog geregistreerd in het oude systeem. Het duurt langer dan gedacht om alle gegevens over te zetten naar de nieuwe website." 

Vivabox betreurt de vertraging maar benadrukt dat het lange wachten binnenkort verleden tijd is: "We verwachten dat de problemen eind februari van de baan zullen zijn. Dan zitten we opnieuw in een normale situatie en krijgen klanten binnen de twee weken een antwoord." 

Wie snel geholpen wil worden, kan best mailen naar klant.be@vivabox.com. Je krijgt dan een bevestiging dat je een e-mail hebt gestuurd en dat je klacht wordt behandeld.

Gebruik je bon goed!

  • Kies je activiteit online: Activiteitenbonnen blijven een lange periode geldig. In die tijd kan er veel gebeuren. Het restaurant of hotel kan vb. failliet gaan waardoor de adressen in het bijgevoegde boekje niet meer kloppen. Online is alles up to date.
  • Reserveerop voorhand: Uitgevers en partners van waardebonnen werken met een systeem van quota.  Een restaurant met 50 tafels kan er vb. voor kiezen om 5 tafel te reserveren voor Bongo, 5 voor Vivabox, een deel voor andere uitgevers en - uiteraard - een heel aantal voor 'gewone' klanten. Daarom kan je met een bon niet altijd reserveren.
  • Annuleren? Lees de algemene voorwaarden: De regels voor annulatie verschillen van partner tot partner.  
  • Omruilen / Verlengen? Als je de bon opstuurt om te ruilen of te verlengen, doe je dat best aangetekend. Bij verlies heb je anders geen verhaal. 
 
Nu bezig

De Inspecteur op Twitter